Soru:
Kupffer hücreleri neden sıtma sporozoitlerine saldırmaz?
Swastik
2016-03-08 12:39:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sıtma sırasında, Kupffer hücreleri (hepatik makrofajlar) neden Plasmodium sporozoitlere saldırıp şizogoniyi durdurup bizi hastalıktan kurtarmıyor?

Parazitin Kupffer hücre alımını önlemek için bir miktar kaplama geliştirdiğini varsayıyorum, ama ne olduğunu bilmiyorum. Elbette, bir kan hücresine girdiğinde, Kupffer hücrelerinin alımı artık bir sorun olmayacak. Buna daha detaylı bakmak ilginç olabilir, nanopartikül araştırması yapan insanlar, partiküllerin hepatosit alımını alırken Kupffer hücre alımından kaçınmasını sağlamakla da ilgileniyorlar.
Sadece tardigrade'in kendi kurumasını önlemek için sadece biyo-cam kaplama yapabildiğini biliyorum. Sporozoitin aynı kapasiteye sahip olduğunu bilmiyordum.
Bir cevap:
another 'Homo sapien'
2017-05-06 10:08:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gerçekten de süreç düşünüldüğünden daha ilginç: sporozoitler aktif olarak Kupffer hücrelerine saldırır ve kendilerini yemelerine izin verirler ! 2001 yılında yapılan bir araştırmada, Pradel ve diğerleri sporozoitlerin, yaşam döngülerinin bir sonraki aşaması için hepatositlere girmek için bir Kupffer hücre katmanından geçtiğini buldu. Sıçan karaciğer hücrelerinde, Plasmodium berghei ve Plasmodium yoelii sporozoitlerin Kupffer hücrelerine bağlandığını ve bunlara girdiklerini, ancak sinüzoidal endotelyaya olmadığını gözlemlediler. Deney sırasında, hücre içi sporozoitlerin sayısı, parazit maruziyetinin yalnızca ilk saatinde in vitro istila edilen hepatositlerin ve diğer fagositik olmayan hücrelerin aksine 12 saate kadar artmaya devam etti. Sporozoitler, Kupffer hücrelerine, lizozomal belirteçlerle etkileşime girmeyen özel veziküllerde endositoz yoluyla girdiler. Kupffer hücrelerinden sporozoitler, ekzoeritrositik şizonlara dönüştükleri hepatositlere geçti. Başka bir 2015 araştırmasında Cha ve diğerleri , sporozoitlerin Endositoz için Kupffer hücrelerinin yüzeyindeki CD68 reseptörü ile etkileşime girdiği sonucuna varmıştır. Kısacası, sporozoitler, Kupffer hücrelerinin kendilerine zarar vermesine izin vermeden Kupffer hücrelerinden geçerler. Örnek için bu şemaya bakın:

process

EDIT: Sporozoitlerin geçişi sırasında Kupffer hücrelerinde neler olduğu bir dereceye kadar bilinmemektedir. Bununla birlikte, Frevert ve diğerleri , 2008 sporozoitlerin Kupffer hücrelerini proinflamatuar uyaranlara duyarsız hale getirdiğini ve onları apoptoza ( aka programlanmış hücre ölüm veya "hücre intiharı"). Bu, sporozoite maruz kalan Kupffer hücrelerinin lipopolisakkarit veya IFN - $ \ gamma $ tarafından uyarılmasıyla meydana gelir ve TNF - $ \ alpha $, IL-6 ve MCP-1'in aşağı modülasyonuna ve IL-10'un yukarı regülasyonuna neden olur. Nükleer faktör NF - $ \ kappa $ B de aktive edilir, bu da Kupffer hücrelerinde apoptoza neden olur ( Punsawad ve diğerleri , 2014). Bununla birlikte, Kupffer hücreleri, özellikle yüksek antivodi seviyelerinden kaynaklanan bağışıklama nedeniyle aktive edilirse, sporozoitleri fagositoze edebilir ve böylece geçişlerini önleyebilirler ( Krzych ve diğerleri , 2015) .

Referanslar:

1. Pradel, G. and Frevert, U. (2001), Malaria sporozoitler, hepatosit istilasından önce sıçan Kupffer hücrelerine aktif olarak girer ve geçer . Hepatoloji , 33: 1154–1165. doi: 10.1053 / jhep.2001.24237

2. Cha, S.-J., vd. CD68, sıtma sporozoit karaciğer enfeksiyonu için ana geçit görevi görür. J. Tecrübe. Med. , Temmuz 2015 DOI: 10.1084 / jem.20110575

3. Klotz C, Frevert U. Plasmodium yoelii sporozoitler, sitokin profilini modüle eder ve murin Kupffer hücrelerinde apoptozu indükler. International Journal for parasitology. 2008; 38 (14): 1639-1650. doi: 10.1016 / j.ijpara.2008.05.018

4. Viriyavejakul P, Khachonsaksumet V, Punsawad C. Şiddetli Plasmodium falciparum sıtma: histopatoloji, apoptoz ve nükleer faktör kappa B ifadesi . Malaria Journal. 2014; 13: 106. doi: 10.1186 / 1475-2875-13-106.

5. Frevert U, Krzych U. Plasmodium hücresel efektör mekanizmaları ve hepatik mikro ortam. Mikrobiyolojide Sınırlar. 2015 ; 6: 482. doi: 10.3389 / fmicb.2015.00482.

Kupffer Hücreleri sporozoitlerin geçmesine izin verirken etkilenir mi? @another 'Homo Sapien'
Kupffer hücreleri sporozoitlerin içlerinden geçmesine izin verirken etkilenir mi?
@swastik Cevabın o kısmı var. Başka sorunuz varsa, lütfen buradan sorun veya "DÜZENLE" ile sorunuza ekleyin :)

Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.