Soru:
Bitkilerde hayvan geni
MPG
2015-11-22 09:00:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Genellikle yalnızca mikroplar, özellikle bakteriler, çeşitli işlevler için diğer türlerin genlerini ifade etmek için kullanılır. Ancak, bir hayvan genini bir bitkiye aktarmaya çalışmak mümkündür. Bacillus thuringiensis gibi bakteriler, pamuk gibi birçok bitkide böcek öldürücü özelliklere sahip BT pamuğuna dönüştürmek için kullanılır. Bitkide bu özellikleri elde etmek için bir hayvan geni kullanılabilir mi?

Ne tür özellikler arıyorsunuz? Demek istediğim, birçok hayvansal proteini, ilaçları ve antijenleri bitkiye başarıyla ifade edebilirsiniz ([Julian KC 2003] (http://www.nature.com/nrg/journal/v4/n10/full/nrg1177.html)). Ama bitkiler için önemli olduklarını sanmıyorum.
Iki yanıtlar:
AMR
2015-11-22 09:40:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bir hayvan transgeninin bir bitkiye nereye konulduğunun farkında olduğum bir örnek, Ebola virüsüne karşı kimerik, monoklonal bir antikor olan ZMapp'ı üretmekti.

Bu, ZMapp, size süreç hakkında bir fikir verir.

Bunun dışında, bitki transgeniklerine aşina değilim, toprak bakterilerinden transfekte edilen Round Up direnç genleri dışında Round Up'da aktif kimyasala direnç geliştirdi.

Umarım diğer yanıtlar size daha fazla ayrıntı sağlayabilir, ancak bunlar aklıma gelenlerden bildiğim iki örnek.

mimat
2015-11-22 21:18:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Birkaç yıl önce bitki bilimcileri, donma koşullarında hayatta kalan bir balık türü olan Winter Flounder'dan domateste bir protein (afa3) tanıttı. Fikir dona dayanıklı bir domates yapmaktı, ancak çok başarılı olmadıklarını düşünüyorum. GDO karşıtı aktivistler bir tarla günü geçirdiler, ancak domatesin balık gibi kokmasını ve diğer anlamsızlıklarını yaptığına dair temelsiz iddialarla.

Bir pamuk bitkisine kışın hayatta kalması için derisini kalın hale getiren belirli bir penguen genini eklemeye bakıyordum. Bunun işe yarayacağını düşünüyor musun?
Pinguin derisi hakkında pek bir şey bilmiyorum ama bitki epidermisine göre çok farklı olduğunu biliyorum. Pek olası görünmüyor ama hepsi gene bağlı

Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.